zondag 24 augustus 2014

Iets... anders?

Rond oud en nieuw bedacht ik mij om een gedicht te schrijven. Toen ik het af had, dacht ik: neh... Waarschijnlijk omdat ik bij het schrijven zelf te veel nadacht. Ik stopte ermee een tijd lang totdat ik weer the feeling had. Ik probeerde het weer, maar dit keer zonder het echt te hard te proberen. En binnen een minuut stond het op papier. Het was goed. Later kwamen er wat meer poëzie dingetjes bij.

Laat ik er eens een met de wereld delen, shall we?


Ik heb je altijd gekend
met lange blonde haren
Je knipte het amper
Het bleef zoals jij het wilde
Het werd zelfs
steeds een beetje langer

Mensen mochten je
omdat jij niemand mocht
Je dacht dat je alles al wist
en dat maakte je zo dom

Luisteren deed je niet
alleen naar jouw eigen leugens
Je spuugde in het gezicht
van het geluk

Met je ó-zo-duidelijke andere mening
smeekte je op je knieën 
om de aandacht
Jouw depressie zat vast
als een keten
om mijn geschaafde enkels

En je haren bleven groeien
en ik smeekte je het zo vaak te knippen
Iedereen zag 
de glans in jouw haren

Maar door de tijd 
die was verstreken
zag ik in elke haar
de glans niet meer

Ik probeerde zo hard

En jij lachte, spuugde en huilde

Ik troostte je niet meer

En alles
wat ik, jij
wat wij samen
Ging de deur in één klap dicht

Als ik terugdenk
voel ik liefde
vreugde
maar ook
veel verdriet en pijn

Als een zacht brandend kaarsje
waar ik mij
niet meer
aan wil branden

PS - Nu snap ik waarom al jouw 'gedichten' over 1 iemand gaan.


Het was mijn gehate liefde en het inspireerde me. Bedankt.

Dat was 'm.

- Puppet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten