zondag 2 november 2014

You have to f*cking deal with it.

Het kan zijn dat op een bepaald punt in je leven je het gewoon gigantisch verkloot. Ja, kan je gaan zitten janken, maar op een gegeven moment moet je door.
Maar stel je voor dat je iemand erg pijn hebt gedaan en daarbij diegene ook bent kwijtgeraakt. Niet alleen hem/haar, maar ook een deel van jezelf. Ja, dan kan je gaan zitten janken, ook heel lang, maar je moet toch weer door, lieve schat. Dat is hard en moeilijk, maar het moet. En dus ga je dat goddomme ook doen! Hier een paar tips:




1. Huil het uit.
Jank zoveel als je kan, maar doe dit op een veilige plek. Lekker thuis dus. Doe dit niet dronken aan de bar. Laat vriendinnen bij je langskomen met veel chocola en kijk meidenfilms. Krop geen dingen op. Als je moet huilen, huil dan! Maar zet voor jezelf een huillimiet in je agenda, want vanaf die dag is het afgelopen. Dan ga je weer verder, got it?

2. Alles op een rij.
Als je weer bij zinnen bent, moet je alles proberen op een rij te krijgen. Ga zitten, pak pen en papier en schrijf het op. Waarom is het zo gegaan? Noteer alles! Houd geen enkel detail achter. Je moet heel eerlijk tegen jezelf zijn. Als het dan eenmaal op papier staat, ben je blij en opgelucht. Laat het geschreven iets een tijdje naast je bed liggen of op een plek waar je het vaak zal zien. Als je voelt dat je het dan hebt afgesloten (of in ieder geval deels), stop je het weg, ergens waar je het niet snel meer zal zien. Of je verbrandt het. Dat kan ook.

3. Fake it.
Lieg tegen jezelf. Op school moet je niet gaan zitten huilen, want tja.. dan gaat de hele wereld weer iets van je denken enzo. Dat moet je niet hebben. Voordat je ergens binnenkomt (school): rechte rug, borst vooruit en gaan met die banaan. Laat je niet kennen. Je moet jezelf laten geloven dat je veel beter bent dan iedereen. Zo overleef je het. Nog een tip: kies een powerful nummer uit en zet het aan in je hoofd als je het nodig hebt. "I don't need a man" - PCD, "You need me but I don't need you" - Ed Sheeran. Zoiets..

4. Plannen.
Plan je agenda vol met leuke dingen! Houd jezelf bezig met leuke uitstapjes met vrienden en familie. Zo heb je genoeg andere dingen aan je hoofd en juist leuke dingen. Maak plezier! Het leven is mooi yay!

5. Wees creatief.
Gebruik dit gevoel om mooie dingen te maken. Dat kan alles zijn. Een gedicht, tekening, een lied en noem maar op. De mooiste dingen kunnen eruit komen.

6. Work it.
Altijd al een Hollywood-waardig figuur willen hebben? Dit is je kans! Je hebt nu meer tijd over om te sporten. Ga naar de sportschool of doe wat oefeningen die je op YouTube kan vinden. Eet gezond, want dan voel je je beter.

7. Show it.
Ga een dag lekker shoppen en koop de dingen die je normaal nooit aan durfde te doen, maar wel altijd al leuk vond. Ik wil geen gezeur van "oh maar misschien past het niet bij me.." WRONG! Als jij iets leuk vindt, dan past het automatisch bij je! Waarom zal je het anders leuk vinden? Je mag jezelf trouwens ook wel trakteren op een mooie set lingerie. Want je bent sexy!

8. Kijk af en toe terug.
Als je dat na een lange tijd nog steeds moeilijk vindt, dan heb je iets verkeerds gedaan en heb je het nog niet goed verwerkt. Dit klinkt raar, maar je moet met een lach kunnen terugkijken. Want hoe kut die periode ook was, je hebt het gered en daar mag je trots op zijn. En kijk ook verder dan dat. Voor alle shit was het fijn. Wees blij dat het toen fijn was en dat je het ook niet had willen missen. De dingen gaan zoals ze gaan.


Zelf ga ik door zo'n shit periode. Ik ben iemand kwijtgeraakt en daarmee mezelf ook voor een groot deel verloren. Maar ik leef nog. Ik ben nog steeds dezelfde. Ik doe nu leuke dingen en probeer alles zo positief mogelijk in te zien. Tuurlijk huil ik nog wel eens, maar dat is menselijk en gezond. Ik stop niks weg. Ook letterlijk.: foto's en prulletjes staan nog steeds zoals ze stonden. Toch mis ik nog steeds iets. Misschien wel voor altijd, maar daar leer ik wel mee leven, want ik geloof dat ik dat wel kan. Ik ben niet bang om terug te kijken. Ik ben blij. En dat is wat telt. Nu.


- Puppet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten